Herní vývojári z firmy Running With
Scissors sa po šiestich rokoch od vydania svojho debutu Postal rozhodli
uskutočniť pokračovanie tejto násilnej a zvrhlej hry. Postal 2, ktorý bol
vydaný 13. apríla 2003 sa niesol už v znamení typu hry, kde hráč môže
nazerať na herný svet skrze hlavnú postavu a tým sa akoby vžil do jeho
kože – i keď žiadny racionálne zmýšľajúci človek by nedokázal robiť také
zvrhlosti aké táto hra ponúka. Príbeh hry sa odohráva v mestečku zvanom
Paradise, kde musíte splniť celkom jednoduché úlohy počas jedného obyčajného
pracovného týždňa, no nebude to až tak ľahké ako sa môže na prvý pohľad zdať.
Pri každej úlohe sa niečo zvrhne a vy budete musieť tieto problémy
vyriešiť. Či už pri „bezproblémovom“ odovzdaní knihy do knižnice, pri ktorom
začne horieť celá knižnica alebo snahy vyspovedať sa v pokojnom kostole,
ktorý náhle napadnú teroristi.
Hra
je plná prekvapení a je už len na vás ako sa s nimi vysporiadate.
V tomto zmysle hra ponúka relatívnu slobodu, kde sa môžete cez problémy
prestrieľať alebo proste utiecť. No celkovo vám tieto úlohy nezaberú až toľko
času ako by sa mohlo zdať a šikovný hráč by vedel túto hru bez problému
odohrať do dvoch desiatok hodín. Na druhú stranu je hra ale plná drobných
detailov, ktoré by ste si len pri automatickom plnení úloh v rade za sebou
nevšimli. Celkovo sa jedná o podarenú hru na dobu svojho vzniku, no
najväčším kameňom úrazu je jednoznačne doba načítania medzi jednotlivými
oblasťami počas ktorej by ste si bez problémov mohli spraviť kávu či odbehnúť
na toaletu.
Na porovnanie som sa rozhodol využiť recenzie
z portálov doupe.zive.cz a portálu sector.sk, ktoré boli vydané v apríli
roku 2003. Doupe.zive.cz je súčasťou väčšieho webového portálu zive.cz, kde si
čitateľ nájde informácie z oblasti počítačov, mobilov, hier či techniky,
kým sector.sk je čisto herný portál, kde sa nachádzajú aktuálne novinky
z herného sveta. V prípade prvého portálu je plusom rozpísanie
hardwardových požiadaviek a informácii o hre na základe ktorých by sa
čitateľ dozvedel či hru rozbehne na svojom počítači alebo by musel vyčkať až
pokým nebude mať lepšie možnosti na hranie Postal 2. Takisto sú dobre rozpísané
svetlé a temné stránky hry a na záver aj hodnotenie grafiky, zvuku, hrateľnosti
atď., ktoré sú v prípade portálu sector.sk zhrnuté len stručne
v plusoch a mínusoch.
U oboch
recenzií nájdeme na samotnom začiatku zmienku o americkom senátorovi,
ktorý pasoval Postal na jednu z troch najhorších vecí v Amerike, z ktorého si autori robia v Postal 2 srandu. Obidve
recenzie vymenúvajú rôzne typy zbraní, kým v prvej nájdeme zmienku
o tlmiči na brokovnicu v podobe mačky (mimochodom sa dá nasadiť aj na
M16) tak v druhej ospevujú molotov koktail, ktorým keď trafíte nejakých
ľudí, tak začnú horieť a utekať ako zmyslov zbavení a preto si treba
dávať pozor, aby ste sa od nich nechytili. A tu v prípade druhej
recenzie chýba zmienka o možnom uhasení ohňa v podobe rozopnutia
poklopca, poriadneho zaklonenia a... Na
doupe.zive.cz zmieňujú efekt ohňa ako jeden z najlepšie prevedených
v hre, ktorý ale bohužiaľ nedosahuje
prílišnej reality, keďže po zapálení nejakej veci/objektu sa po dohorení vráti
do pôvodného stavu o čom na sector.sk nie je ani zmienka. V oboch
recenziách ale chýba zmienka o zbrani v podobe odseknutej kravskej
hlavy, ktorá svojím smradom spôsobuje smrť po pár sekundách. Postava, do ktorej
túto hlavu hodíte začne náhle zvracať krv a za chvíľku zomrie. Neviem či
autori na túto zbraň jednoducho zabudli alebo je pre nich až príliš brutálna,
hoci odseknutie hlavy lopatou je podľa môjho názoru tak isto brutálne. Oboje
majú ale zmienku o nelogickosti zabíjania jednotlivých postáv,
u ktorých je jedno či im vystrieľate celý zásobník do hlavy alebo do nôh. Na
druhú stranu ale nepriatelia reagujú celkom dynamicky na to, čo robíte –
prenasledujú vás, kryjú sa a chovajú sa v celku rozumne, teda pokiaľ
sa nepostavíte za debnu a nepriateľ vám nevidí nohy, tak ani nestrieľa
a vy ho môžete kľudne zneškodniť.
U oboch
recenzií nájdeme poznámku o využití nového Unreal enginu 2 v hre,
ktorý mal grafike značne napomôcť, no bohužiaľ nedosahuje takej kvality ako
u ostatných súčasných titulov toho obdobia ako napr. Unreal Tournament 2003
či Splinter Cell a na webovom portáli
sector.sk odporúča autor možné využitie lepšieho enginu na rozsiahlejšie hry
ako je tomu napríklad u GTA 3. Posledná
výčitka, ktorú nájdeme u oboch recenzií je absencia multiplayeru
v hre. Kým u prvej recenzie spoliehajú na vyjadrenie vývojárov, že
podpora pre viac hráčov sa čo najskôr objaví vo forme opraveného patchu či
updatu, tak v prípade druhej recenzie táto absencia až tak nevadí a miesto
toho vyzdvihuje možnosť level editora, kde si hráč môže do hry dorobiť nové
úlohy, možnosti či dokonca nové dni.Tak isto ako v prípade druhej recenzie, tak ani ja moc nevidím zmysel
v móde pre viac hráčov na základe už spomínanej nelogickosti zabíjania.
Jedná sa skôr o hru, kde si každý sám za seba nájde svoje „kruté
a zvrhlé ja“ s ktorým sa nemusí predvádzať pred ostatnými hráčmi
Postalu 2 a preto je lepšie zostať u singleplayer módu.
Na
záver by som Postal 2 odporučil každému, komu táto hra unikla už v období
svojho vzniku. Svojimi nenáročnými požiadavkami ju už v dnešnej dobe
dokáže rozbehnúť každý na svojom notebooku či počítači v najvyššej kvalite
a tým si užiť dávku brutálnej zábavy, hoci s trochou kostrbatej
grafiky, ale i tak si v nej každý hráč nájde svoju úchylku.
Odkazy:
HORČÍK, Jan, Recenze: Postal 2 - ještě zvrhlejší rozsudek [online]. Vydané 22.04.2003 [cit. 30.03.2017]. Dostupné z: <https://doupe.zive.cz/clanek/recenze-postal-2---jeste-zvrhlejsi-rozsudek>
Užívateľ saver, Postal 2 [online]. Vydané 14.04.2003 [cit. 30.03.2017]. Dostupné z: <http://www.sector.sk/recenzia/8049/postal-2.htm>
Zdroj obrázkov:
<http://store.steampowered.com/app/223470/>




Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.