Jan-Sebastian Uruba TIM 462648
Hry mají jako médium jedinečnou možnost nechat hráče vyzkoušet si různé životní situace v bezpečném prostředí počítačové obrazovky. O to se pokouší i North, malá nezávislá hra, která vás přibližně na hodinu postaví do role uprchlíka přiházejícího do nového města. Nemluvíte místním jazykem, bydlíte v malém bytě bez nábytku s třemi dalšími osobami a chodíte do fyzicky namáhavé a nebezpečné práce, která vám nedává smysl. Kafkovská ztráta smyslu je vlastně hlavním poselstvím hry. Architektura města je zvláštní a temná, postavy groteskní, náboženské rituály cizí, policisté neúprosní a nikdo vám neřekne co máte dělat. Pomocí alegorií v uměleckém designu i v hratelnosti se autoři snaží přiblížit vám zkušenosti uprchlíků.
Fronta na policejní stanici v městě na severu.
To je možná největší kámen úrazu. Hra je na první pohled velice obskurní a zorientovat se v ní není lehké, jak dokládají četné komentáře na steamu a Itch.io. Porovnejme North například s hrou Cart Life, která vás staví do stejné pozice, ale místo alegorie se pokouší o simulaci. Zde si totiž jako imigrant zakoupíte novinový stánek a snažíte se vydělat na jídlo a střechu nad hlavou. Nevíte kde sehnat dobré levné jídlo, místní zákony naznáte a zákazníku taky není moc. Každý den tak děláte malé ústupky, a v důsledku toho přijdete třeba o svého oblíbeného mazlíčka, protože prostě nezbudou peníze na žrádlo. Obě hry se snaží předat pocit beznaděje a zmatení v nové městě. Tam kde ale North ve své linearitě využívá výstřední grafiku a důraz na odcizení při vstupu do nové kultury, Cart Life strohou simulací přináší otevřenější, ale o to surovější a realističtější zážitek.
Výběr postavy v Cart Life

Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.